Σάββατο 15 Μαρτίου 2014

Η σοσιαλδημοκρατία βολοδέρνει.

Όταν εξελέγη ο Τόνι Μπλερ πρωθυπουργός, πολλοί πίστεψαν ότι η σοσιαλδημοκρατία βρήκε στο πρόσωπό του τον ηγέτη που θα την έβγαζε από την ιδεολογική και προγραμματική κρίση. Αποθέωσαν τις επαγγελίες του για μικρότερο κράτος, πανηγύρισαν για τις επιλογές του, που οδήγησαν στη συρρίκνωση των κοινωνικών δικτύων, και στήριξαν με ενθουσιασμό την απόφασή του να ξεκόψει το Εργατικό Κόμμα από τα συνδικάτα, τα οποία κατηγορήθηκαν ότι διαπνέονταν από φατριαστική λογική. Σήμερα, ακόμη και ο εμπνευστής του τρίτου δρόμου, ο εμβληματικός φιλόσοφος των Νέων Εργατικών, Αντονι Γκίντενς, έχει αποστασιοποιηθεί με το βιβλίο του «Μετά τον Τρίτο Δρόμο» (εκδόσεις Πόλις).

Ανάλογες προσδοκίες επενδύθηκαν και στον Γερμανό Σρέντερ, αλλά κι αυτός απογοήτευσε, αφού έκλεισε τη θητεία του με τη γνωστή ατζέντα 2010, η οποία έστρωσε τον δρόμο στους Χριστιανοδημοκράτες.
 Στη Γαλλία ο Ζοσπέν «κατάφερε» να μείνει έξω από τον δεύτερο γύρο των προεδρικών εκλογών. 
Στην Ελλάδα η περιπέτεια της κυβερνώσας σοσιαλδημοκρατίας είναι γνωστή, στην Ιταλία η «Ελιά» μάδησε γρήγορα, ενώ στη Σκανδιναβία τα κάποτε πανίσχυρα σοσιαλδημοκρατικά κόμματα, με εξαιρετικές επιδόσεις στην κοινωνική πολιτική, είδαν την επιρροή τους να μειώνεται θεαματικά.

Έκτοτε η σοσιαλδημοκρατία βολοδέρνει. Όπου κυβέρνησε, προσχώρησε χωρίς αστερίσκους στον νεοφιλελευθερισμό, σε μερικές μάλιστα περιπτώσεις πλειοδότησε εφαρμόζοντας μέτρα που κατάργησαν πολλές κατακτήσεις του εργατικού κινήματος. Έστριψε δεξιά, τόσο δεξιά που δεν ξεχώριζε από τους άλλοτε αντιπάλους της, και εγκατέλειψε στην τύχη τους τα παραδοσιακά ακροατήριά της (εργάτες, φτωχά και αδύναμα στρώματα), προκειμένου να δελεάσει τις ανερχόμενες μεσαίες τάξεις. Βεβαίως, οι προδομένοι ψηφοφόροι της ανταπέδωσαν το χτύπημα που δέχτηκαν αποσύροντας την εμπιστοσύνη τους.

Πέμπτη 13 Μαρτίου 2014

Ν. Χουντής: Άθλια και επικίνδυνη η κατάσταση του ΧΥΤΑ Μαυροράχης



  • 13.03.2014 ,
"Μπορεί η Επιτροπή να δηλώσει με βεβαιότητα ότι υπάρχει έστω και ένας ΧΥΤΑ/Υ στην Ελλάδα που να λειτουργεί χωρίς να μολύνει επικίνδυνα το περιβάλλον;", ρωτά την Κομισιόν ο ευρωβουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ, Νίκος Χουντής, με αφορμή τη ρύπανση που προκαλεί και ο ΧΥΤΑ/Υ Μαυροράχης.
Ειδικότερα, στη νέα του ερώτηση, ο Ν. Χουντής, μεταφέρει στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή επιπλέον πληροφορίες που προέκυψαν από απάντηση της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας σε ερώτηση βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ όπου ομολογείται ότι «υπάρχει ρέμα που διέρχεται από τον χώρο του ΧΥΤΑ και το οποίο οδηγεί στον φυσικό αποδέκτη (ρέμα Μπογδάνας) απ' όπου ελήφθησαν δείγματα και διαπιστώθηκε ότι υπάρχουν σημαντικές υπερβάσεις σε μια σειρά παραμέτρων από τις προβλεπόμενες από την κείμενη νομοθεσία…»
Υπενθυμίζεται ότι ο ΧΥΤΑ Μαυροράχης, λειτούργησε μόλις το 2008 και παρουσιάστηκε ως υπερσύγχρονο έργο, αλλά συνεχώς αποκαλύπτεται ότι βρίθει κακοτεχνιών και τραγικών λαθών χωροθέτησης που έχουν ως αποτέλεσμα τη ρύπανση του περιβάλλοντος σε τεράστια κλίμακα.
"Η τελευταία αυτή αποκάλυψη για την άθλια και επικίνδυνη κατάσταση του ΧΥΤΑ Μαυροράχης, έρχεται να προστεθεί σε σειρά τελευταίων γεγονότων που δείχνουν τον τρόπο χωροθέτησης και εκτέλεσης των έργων στην Ελλάδα" επισημαίνει ο ευρωβουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ, όπως:
"Η πρόσφατη Έκθεση της Επιτροπής Αναφορών του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, η οποία συντάχθηκε μετά από αναφορές πολιτών και βασισμένη σε επιτόπια αυτοψία στους ΧΥΤΑ στο Γραμματικό, την Φυλή, το Καρβουνάρι, την Λευκίμη, τον Σεπτέμβριο του 2013 και η οποία τονίζει, μεταξύ πολλών άλλων, ότι:
Οι αποφάσεις χωροθέτησης «λήφθηκαν κλεισμένων των θυρών με Μελέτες Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων copy- paste, αφήνοντας το κοινό απληροφόρητο…»
«.. η χωροθέτηση των ΧΥΤΑ στις περιπτώσεις που εξετάστηκαν, είναι το λιγότερο προβληματική, καθώς συνεπάγεται κινδύνους ρύπανσης των υδάτων (υπόγειων και επιφανειακών, σε κοιλάδες, ποτάμια και θάλασσα). Τα γεωλογικά χαρακτηριστικά κάποιων έργων δεν φαίνεται να είναι κατάλληλα, λόγω αστάθειας και/ή υδατοπερατότητας του εδάφους, όπως στο Γραμματικό»
« …η κατάσταση του περιβάλλοντος στη Φυλή είναι ένα μνημείο περιβαλλοντικού χάους, αρρώστιας και ανθρώπινου πόνου»
στην Λευκίμμη «με βάση την αρχή της πρόληψης προτείνεται η μη λειτουργία του έργου»
στο Καρβουνάρι ζητήθηκε να ελεγχτεί ο ΧΥΤΑ και αν υπάρχει κίνδυνος για τη δημόσια υγεία τα έργα θα πρέπει να κλείσουν αμέσως».
Σκάνδαλα όπως αυτό του ΧΥΤΑ Σάμου που κατασκευάστηκε σε ακατάλληλη περιοχή «Βυθίσματα» και πριν λειτουργήσει κατέπεσε, με αποτέλεσμα την κατασπατάληση πολλών εκατομμυρίων ευρώ κοινοτικών και εθνικών πόρων, ή τον ΧΥΤΑ της Ζακύνθου που εξακολούθησε να λειτουργεί παρά τις προειδοποιήσεις, εντός της ζώνης προστασίας καρέτα – καρέτα, και τελικά έπεσε ρυπαίνοντας σοβαρά τη θάλασσα σε αυτή την ευαίσθητη περιοχή", υπογραμμίζει ο Νίκος Χουντής στην ερώτησή του.
Παρατίθεται ολόκληρο το κείμενο της ερώτησης:
«Η Επιτροπή στην απάντησή της E-011456/2013 στις 23/1/2014, μετά από καταγγελίες μου για την κακή λειτουργία του ΧΥΤΑ Μαυροράχης, τόνισε ότι «θα επικοινωνήσει με τις ελληνικές αρχές προκειμένου να εξακριβωθεί κατά πόσον οι εν λόγω χώροι υγειονομικής ταφής είναι σύμμορφοι με τις απαιτήσεις της οδηγίας περί υγειονομικής ταφής».
Εν τω μεταξύ, η Διεύθυνση Περιβάλλοντος και Χωρικού Σχεδιασμού της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας απαντώντας (2/2/2014- Αρ. Πρωτ.36884/911*) σε ερώτηση Ελλήνων Βουλευτών για τον ΧΥΤΑ Μαυροράχης, διατυπώνει με απόλυτη σαφήνεια, ότι μετά από ελέγχους διαπίστωσε ότι υπάρχει ρέμα που διέρχεται από τον χώρο του ΧΥΤΑ και το οποίο οδηγεί στο φυσικό αποδέκτη, στο οποίο υπερχειλίζουν τοξικά υγρά. Μάλιστα τονίζεται ότι ελήφθησαν δείγματα από τα ύδατα του ρέματος και ότι «τα αποτελέσματα των αναλύσεων έδειξαν σημαντικές υπερβάσεις σε μια σειρά παραμέτρων από τις προβλεπόμενες από την κείμενη νομοθεσία…». Να σημειωθεί ότι ο φυσικός αποδέκτης είναι το ρέμα Μπογδάνας που καταλήγει στην Λίμνη Κορώνεια, η οποία είναι γνωστό ότι βρίσκεται σε τραγική οικολογική κατάσταση.
Ερωτάται η Επιτροπή: α) Έχει επικοινωνήσει με τις ελληνικές αρχές; έχει λάβει τις σχετικές απαντήσεις; Προτίθεται να συνεξετάσει και τα ανωτέρω στοιχεία μαζί με την όποια απάντηση;
β) Λαμβάνοντας υπόψη και την πρόσφατη Έκθεση της Επιτροπής Αναφορών του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου για τη Διερευνητική Αποστολή στην Ελλάδα 18 -20/9/2013 σχετικά με την διαχείριση των απορριμμάτων, μπορεί η Επιτροπή να δηλώσει με βεβαιότητα ότι υπάρχει έστω και ένας ΧΥΤΑ/Υ στην Ελλάδα που να λειτουργεί χωρίς να μολύνει επικίνδυνα το περιβάλλον;

Τετάρτη 12 Μαρτίου 2014

Η διαγραφή του γερμανικού χρέους στο Λονδίνο το 1953. Του Ερίκ Τουσέν













tvxs.gr/node/108371
















Από το 2010, στις ισχυρότερες χώρες της ζώνης του ευρώ,
οι περισσότεροι πολιτικοί ηγέτες, με την υποστήριξη και των μεγάλων
μέσων μαζικής ενημέρωσης, εκθειάζουν με πρωτοσέλιδα των εφημερίδων
(Ιρλανδία, Πορτογαλία, Ισπανία) την δήθεν γενναιοδωρία τους προς τον
ελληνικό λαό και τις άλλες ευάλωτες χώρες στη ζώνη του ευρώ.





Σε ένα τέτοιο πλαίσιο, αποκαλούν  «σχέδιο διάσωσης» μια σειρά μέτρων
που βουλιάζουν ακόμη περισσότερο τις οικονομίες των χωρών που τα
δέχονται και τις οδηγούν σε  μια άνευ προηγουμένου κοινωνική
οπισθοδρόμηση, επιστρέφοντας 65 χρόνια πριν.



Το σχέδιο μείωσης του χρέους της Ελλάδος  που υιοθετήθηκε το Μάρτιο
2012 και που προβλέπει τη μείωση των οφειλών της Ελλάδας στις ιδιωτικές
τράπεζες κατά 50%, ήταν μια απάτη (1) αφού αυτές οι απαιτήσεις είχαν ήδη
χάσει το 65 με 75% της αξίας τους στη δευτερογενή αγορά. Η μείωση των
χρεών των ιδιωτικών τραπεζών αντισταθμίστηκε με την αύξηση του δημόσιου
χρέους στα χέρια της Τρόικας και οδηγεί σε νέα μέτρα πρωτοφανούς
βαρβαρότητας και αδικίας.



Αυτή η συμφωνία μείωσης του χρέους, που στόχο έχει να αλυσοδέσει τον
ελληνικό λαό σε μόνιμη λιτότητα, αποτελεί προσβολή και απειλή για όλους
τους λαούς της Ευρώπης και αλλού.



Σύμφωνα με τις υπηρεσίες μελετών του ΔΝΤ, το 2013, το ελληνικό δημόσιο
χρέος θα αντιπροσωπεύσει το 164% του ακαθάριστου εγχώριου προϊόντος, που
σημαίνει ότι η μείωση που ανακοινώθηκε το Μάρτιο του 2012 δεν θα
οδηγήσει σε πραγματική ανακούφιση του βάρους που ταλανίζει τον ελληνικό
λαό.



Σ’ αυτό το πλαίσιο, ο Αλέξης Τσίπρας σε επίσκεψη του στο Ευρωπαϊκό
Κοινοβούλιο στις 27 Σεπτεμβρίου 2012 τόνισε την ανάγκη για μια
πραγματική πρωτοβουλία για τη μείωση του ελληνικού χρέους και αναφέρθηκε
στην ακύρωση ενός μεγάλου μέρους του γερμανικού χρέους στο πλαίσιο της
συμφωνίας του Λονδίνου του Φεβρουαρίου 1953.



Ας ρίξουμε μια ματιά σε αυτή τη συμφωνία.



Η συμφωνία του Λονδίνου του 1953 για το γερμανικό χρέος





Η ριζική μείωση του χρέους της Ομοσπονδιακής Δημοκρατίας της Γερμανίας
(ΟΔΓ) και η ταχεία ανοικοδόμηση της μετά τον Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο
έγιναν δυνατόν, χάρη στην πολιτική βούληση των πιστωτών της, ήτοι των
Ηνωμένων Πολιτειών και των βασικών δυτικών συμμάχων τους (Βρετανία,
Γαλλία).


Τον Οκτώβριο του 1950, οι τρεις σύμμαχοι διατύπωσαν ένα σχέδιο στο
οποίο η γερμανική ομοσπονδιακή κυβέρνηση αναγνωρίζει την ύπαρξη των
χρεών στις περιόδους πριν και μετά τον πόλεμο.


Οι σύμμαχοι σε κοινή δήλωση που επισύναψαν, ανέφεραν ότι «οι τρεις
χώρες συμφώνησαν σε  έναν κατάλληλο διακανονισμό των απαιτήσεων προς τη
Γερμανία, ούτως ώστε να μην αποσταθεροποιηθεί η χρηματοοικονομική
κατάσταση της οικονομίας της μέσω ανεπιθύμητων συνεπειών ούτε να
επηρεαστούν υπερβολικά τα πιθανά αποθέματα συναλλάγματος.

 Οι τρεις χώρες ήταν πεπεισμένες ότι η γερμανική Ομοσπονδιακή
Κυβέρνηση συμμερίζεται τη θέση τους και η αποκατάσταση της γερμανικής
πίστωσης υπόκειται σε κατάλληλη διευθέτηση του γερμανικού χρέους που
εξασφάλιζε σε όλους τους συμμετέχοντες μια δίκαιη διαπραγμάτευση,
λαμβάνοντας υπόψη τα οικονομικά προβλήματα της Γερμανίας» (2).






Το διεκδικούμενο χρέος της Γερμανίας πριν από τον πόλεμο ανερχόταν σε
22,6 δισεκατομμύρια μάρκα με εκτοκισμό. Το χρέος μετά τον πόλεμο
εκτιμήθηκε σε 16,2 δισ. μάρκα.



Στη διάρκεια της συμφωνίας του Λονδίνου στις 27 Φεβρουαρίου 1953 (3)
τα ποσά μειώθηκαν σε 7,500 δισ. μάρκα για την πρώτη περίοδο και σε 7
δισ. μάρκα για τη δεύτερη (4). Σε ποσοστό, αυτό αντιπροσωπεύει μείωση
κατά 62,6%.



Επιπλέον, η συμφωνία προέβλεπε τη δυνατότητα αναστολής των πληρωμών για
να επαναδιαπραγματευθούν οι όροι, αν συνέβαινε μια ουσιαστική αλλαγή
που περιόριζε τη διαθεσιμότητα των πόρων (5).



Για να διασφαλιστεί ότι η οικονομία της Δυτικής Γερμανίας έμπαινε
πραγματικά σε επανεκκίνηση ώστε να αποτελεί ένα κεντρικό και σταθερό
στοιχείο στο ατλαντικό μπλοκ ενώπιο του ανατολικού μπλοκ, οι Σύμμαχοι
πιστωτές έκαναν πολύ σημαντικές παραχωρήσεις προς τις χρεωκοπημένες
γερμανικές αρχές και εταιρείες που υπερβαίνουν κατά πολύ μια απλή μείωση
του χρέους.

Ξεκίνησαν με την αρχή ότι η Γερμανία θα έπρεπε να ήταν σε θέση να
αποπληρώσει, διατηρώντας παράλληλα ένα υψηλό επίπεδο ανάπτυξης και
βελτίωσης των συνθηκών διαβίωσης του πληθυσμού. Αποπληρωμή χωρίς να
φτωχαίνει


Ξεκίνησαν με την αρχή ότι η Γερμανία θα έπρεπε να ήταν σε θέση να


 

Για το σκοπό αυτό, οι πιστωτές δέχτηκαν:


1. ότι η Γερμανία θα πλήρωνε είτε στο εθνικό της νόμισμα, το μάρκο,
είτε σε σκληρό νόμισμα (δολάρια, ελβετικά φράγκα, λίρες...).

2. ενώ στις αρχές του 1950, η χώρα εξακολουθούσε να έχει αρνητικό
εμπορικό ισοζύγιο (η αξία των εισαγωγών ξεπερνούσε εκείνη των εξαγωγών),
οι πιστώτριες δυνάμεις  δέχτηκαν ότι η Γερμανία θα μπορούσε να μειώσει
τις εισαγωγές της και να παράγει δικά της προϊόντα, αντί να τα εισάγει.
Συνεπώς,  επιτρέποντας στη Γερμανία να αντικαταστήσει τις εισαγωγές
αγαθών με δική της παραγωγή, οι πιστωτές συμφωνούσαν να μειώσουν τις
εξαγωγές τους προς αυτή. Με το 41% των γερμανικών εισαγωγών από τη
Βρετανία, τη Γαλλία και τις Ηνωμένες Πολιτείες για την περίοδο 1950-51
και με το μερίδιο των άλλων πιστωτριών χωρών που συμμετείχαν στη
διάσκεψη (Βέλγιο, Ολλανδία, Σουηδία και Ελβετία), το σύνολο ανήλθε στο 
66%.

3. Τρίτον, οι πιστωτές επέτρεψαν στη Γερμανία να πωλεί τα προϊόντα της
στο εξωτερικό, για να επιτύχει ένα θετικό εμπορικό ισοζύγιο.

 

Αυτά τα στοιχεία συγκεντρώνονται στην δήλωση που αναφέρθηκε παραπάνω:



«Η ικανότητα της Γερμανίας να πληρώσει τις δημόσιες και ιδιωτικές
οφειλές της, δεν σημαίνει μόνο την ικανότητα να πραγματοποιεί τακτικές
πληρωμές σε γερμανικά μάρκα χωρίς πληθωριστικές συνέπειες, αλλά επίσης
ότι η οικονομία της χώρας μπορεί να ανταποκριθεί στις υποχρεώσεις της,
με βάση το παρόν ισοζυγίου πληρωμών της.

 

Ο υπολογισμός της ικανότητας αποπληρωμής της Γερμανίας απαιτεί να αντιμετωπιστούν μερικά προβλήματα όπως:


1. η μελλοντική παραγωγική ικανότητα της Γερμανίας, ιδίως όσον αφορά
την παραγωγική ικανότητα των εξαγωγών της, καθώς και η ικανότητα
υποκατάστασης των εισαγωγών,

2. η δυνατότητα της πώλησης των γερμανικών προϊόντων στο εξωτερικό,

3. οι μελλοντικές πιθανές εμπορικές συνθήκες,

4. τα δημοσιονομικά και εσωτερικά οικονομικά μέτρα που θα απαιτηθούν
για την διασφάλιση πλεονάσματος (superavit) από τις εξαγωγές».(6)



Περαιτέρω, σε περίπτωση διαφορών με τους πιστωτές, σε γενικές γραμμές,
αρμόδια θα είναι τα γερμανικά δικαστήρια. Ρητά αναφέρεται ότι, σε
ορισμένες περιπτώσεις, «τα γερμανικά δικαστήρια μπορούν να αρνηθούν την
εκτέλεση [...] απόφασης ενός αλλοδαπού δικαστηρίου ή Αρχής διαιτησίας».
Τέτοια περίπτωση είναι όταν «η εκτέλεση της απόφασης αντιτίθεται προς τη
δημόσια τάξη» (σελ. 12 της Συμφωνίας του Λονδίνου).



Άλλο πολύ σημαντικό στοιχείο, η εξυπηρέτηση του χρέους προσδιορίζεται
σε συνάρτηση με την ικανότητα της γερμανικής οικονομίας, λαμβάνοντας
υπόψη την πρόοδο της ανοικοδόμησης της χώρας και τα έσοδα από τις
εξαγωγές.

Η σχέση μεταξύ της εξυπηρέτησης του χρέους και των εσόδων από τις
εξαγωγές δεν πρέπει να υπερβαίνει το 5%. Αυτό σημαίνει ότι η Δυτική
Γερμανία δεν θα έπρεπε να ξοδεύει περισσότερο από το ένα εικοστό των
εσόδων από τις εξαγωγές της για να εξυπηρετεί  το χρέος της. Στην πράξη,
μόλις το 4.2% των εσόδων της από τις εξαγωγές θα πάνε στην εξυπηρέτηση
του χρέους της (αυτό το ποσοστό ανήλθε το 1959). Έτσι και αλλιώς,
δεδομένου ότι ένα μεγάλο μέρος του γερμανικού χρέους εξοφλήθηκε σε
γερμανικά μάρκα, πράγμα που σημαίνει ότι η γερμανική κεντρική τράπεζα
μπορούσε και εκδώσει νέο χρήμα, με άλλα λόγια, μπορούσε και έβαζε σε
λειτουργία το τυπογραφείο νομίσματος (ή ρευστοποιούσε το χρέος).



Επιπροσθέτως, εφαρμόστηκε ένα εξαιρετικό μέτρο: έγινε μια δραστική μείωση των επιτοκίων, τα οποία κυμάνθηκαν μεταξύ 0 και 5%.



Τέλος, πρέπει να λάβουμε υπόψη τις δωρεές σε δολάρια των ΗΠΑ προς τη
Δυτική Γερμανία: 1,17 δισ. δολάρια με το σχέδιο Μάρσαλ μεταξύ 3 Απρ.
1948 και 30 Ιουνίου 1952 (ήτοι περίπου 10 δισ. σημερινά δολάρια) συν
τουλάχιστον 200 εκατομμύρια δολάρια (περίπου 2 δις σημερινά) μεταξύ 1954
και 1961, κυρίως μέσω του Διεθνούς Οργανισμού Ανάπτυξης των Ηνωμένων
Πολιτειών (USAID).



Λόγω αυτών των εξαιρετικών συνθηκών, η Δυτική Γερμανία ανάκαμψε
οικονομικά πολύ γρήγορα και τελικά απορρόφησε την Ανατολική Γερμανία
στις αρχές της δεκαετίας του 1990.

Σήμερα είναι μακράν η ισχυρότερη οικονομία στην Ευρώπη
 

Γερμανία 1953 / Ελλάδα 2010-2012

Αν επιχειρήσουμε μια σύγκριση μεταξύ της θεραπείας στην οποία υπόκειται
η Ελλάδα και αυτής που επιφυλάχτηκε στη Γερμανία μετά τον Δεύτερο
Παγκόσμιο Πόλεμο, οι διαφορές και η αδικία είναι εντυπωσιακές.

Αν επιχειρήσουμε μια σύγκριση μεταξύ της θεραπείας στην οποία υπόκειται
η Ελλάδα και αυτής που επιφυλάχτηκε στη Γερμανία μετά τον Δεύτερο
Παγκόσμιο Πόλεμο, οι διαφορές και η αδικία είναι εντυπωσιακές.


Εδώ είναι ένας κατάλογος με 11 σημεία, που δεν εξαντλούν το ζήτημα.





1. - Αναλογικά, η μείωση του χρέους που δόθηκε στην Ελλάδα τον Μάρτιο
του 2012 είναι πολύ μικρότερη από εκείνη που χορηγήθηκε στη Γερμανία.



2. - Οι κοινωνικές και οικονομικές συνθήκες που συνοδεύουν αυτό το
σχέδιο (και εκείνες που  προηγήθηκαν) δεν προωθούν σε τίποτα την
ανάκαμψη της ελληνικής οικονομίας ενώ συνέβαλαν σε μεγάλο βαθμό στην
ανάκαμψη της γερμανικής οικονομίας.



3. - Επιβάλλονται στην Ελλάδα ιδιωτικοποιήσεις υπέρ των ξένων
επενδυτών κυρίως, ενώ η Γερμανία ενθαρρυνόταν να ενισχύσει τον έλεγχό
της πάνω στους στρατηγικούς τομείς της οικονομίας, με το δημόσιο τομέα
υπό πλήρη ανάπτυξη.

4. - Τα διμερή χρέη της Ελλάδας (αφορά τις χώρες που συμμετείχαν στο
πρόγραμμα της Τρόικας) δεν μειώθηκαν (μόνο τα χρέη προς τις ιδιωτικές
τράπεζες μειώθηκαν) ενώ τα διμερή χρέη της Γερμανίας (αρχής γενομένης με
εκείνα που προκύπτουν στις χώρες που το Τρίτο Ράιχ είχε επιτεθεί,
εισβάλει ή ακόμη ενσωματώσει) μειώθηκαν κατά 60% ή και περισσότερο.

τράπεζες μειώθηκαν) ενώ τα διμερή χρέη της Γερμανίας (αρχής γενομένης με
εκείνα που προκύπτουν στις χώρες που το Τρίτο Ράιχ είχε επιτεθεί,
εισβάλει ή ακόμη ενσωματώσει) μειώθηκαν κατά 60% ή και περισσότερο. εισβάλει ή ακόμη ενσωματώσει) μειώθηκαν κατά 60% ή και περισσότερο. εισβάλει ή ακόμη ενσωματώσει) μειώθηκαν κατά 60% ή και περισσότερο.


6. - Η ελληνική κεντρική τράπεζα δεν μπορεί να δανείζει χρήματα στην
ελληνική κυβέρνηση, ενώ η Deutsche Bank δάνεισε στις γερμανικές αρχές
και τύπωνε χρήμα (έστω και με μέτριο ποσοστό).

7. – Επιτρεπόταν στη Γερμανία να μη υπερβαίνει το 5% των εσόδων από
τις εξαγωγές της για να πληρώσει το χρέος ενώ δεν τέθηκε κανένα όριο
στην προκειμένη περίπτωση της Ελλά
δας.



8. - Τα νέα χρεόγραφα του ελληνικού χρέους που αντικαθιστούν τα
προηγούμενα οφειλόμενα στις τράπεζες δεν επιπίπτουν πλέον στη
δικαιοδοσία των ελληνικών δικαστηρίων, αλλά στα δικαστήρια του
Λουξεμβούργου και του Ηνωμένου Βασιλείου, που είναι αρμόδια (και ξέρουμε
πόσο είναι ευνοϊκά για τους ιδιώτες πιστωτές ), ενώ τα γερμανικά
δικαστήρια (ναι, αυτή η πρώην επιθετική και επεμβατική δύναμη…) ήταν
αρμόδια.

9. - Όσον αφορά την αποπληρωμή του εξωτερικού χρέους, τα γερμανικά
δικαστήρια μπορούσαν να αρνηθούν να εκτελέσουν αποφάσεις των αλλοδαπών
δικαστηρίων ή διαιτητικών δικαστηρίων σε περίπτωση που η εφαρμογή τους
απειλούσε τη δημόσια τάξη. Στην Ελλάδα, η Τρόικα αρνείται φυσικά ότι τα
δικαστήρια μπορούν να επικαλούνται τη δημόσια τάξη για να ανασταλεί η
αποπληρωμή του χρέους. Ωστόσο, οι τεράστιες κοινωνικές διαμαρτυρίες και η
άνοδος των νεο-ναζιστικών δυνάμεων, είναι τα άμεσα αποτελέσματα των
μέτρων που υπαγορεύονται από την Τρόικα και την αποπληρωμή του χρέους.
(7) Παρά τις διαμαρτυρίες των Βρυξελλών, του ΔΝΤ και των
«χρηματοπιστωτικών αγορών» που θα προκαλούσε, οι ελληνικές αρχές θα
μπορούσαν να επικαλεσθούν εύκολα την κατάσταση έκτακτης ανάγκης και 
δημόσιας τάξης, να αναστείλουν την πληρωμή του χρέους και να καταργήσουν
τα αντικοινωνικά μέτρα που επιβλήθηκαν από την Τρόικα. 


10. - Στην περίπτωση της Γερμανίας, η συμφωνία προβλέπει τη
δυνατότητα να ανασταλούν οι πληρωμές για να επαναδιαπραγματευτούν οι
όροι, αν υπάρχει μια ουσιαστική αλλαγή που εμποδίζει τη διαθεσιμότητα
των πόρων. Τίποτα τέτοιο δεν προβλέπεται για την Ελλάδα.



9. - Όσον αφορά την αποπληρωμή του εξωτερικού χρέους, τα γερμανικά
δικαστήρια μπορούσαν να αρνηθούν να εκτελέσουν αποφάσεις των αλλοδαπών
δικαστηρίων ή διαιτητικών δικαστηρίων σε περίπτωση που η εφαρμογή τους
απειλούσε τη δημόσια τάξη. Στην Ελλάδα, η Τρόικα αρνείται φυσικά ότι τα
δικαστήρια μπορούν να επικαλούνται τη δημόσια τάξη για να ανασταλεί η
αποπληρωμή του χρέους. Ωστόσο, οι τεράστιες κοινωνικές διαμαρτυρίες και η
άνοδος των νεο-ναζιστικών δυνάμεων, είναι τα άμεσα αποτελέσματα των
μέτρων που υπαγορεύονται από την Τρόικα και την αποπληρωμή του χρέους.
(7) Παρά τις διαμαρτυρίες των Βρυξελλών, του ΔΝΤ και των
«χρηματοπιστωτικών αγορών» που θα προκαλούσε, οι ελληνικές αρχές θα
μπορούσαν να επικαλεσθούν εύκολα την κατάσταση έκτακτης ανάγκης και 
δημόσιας τάξης, να αναστείλουν την πληρωμή του χρέους και να καταργήσουν
τα αντικοινωνικά μέτρα που επιβλήθηκαν από την Τρόικα. 



10. - Στην περίπτωση της Γερμανίας, η συμφωνία προβλέπει τη
δυνατότητα να ανασταλούν οι πληρωμές για να επαναδιαπραγματευτούν οι
όροι, αν υπάρχει μια ουσιαστική αλλαγή που εμποδίζει τη διαθεσιμότητα
των πόρων. Τίποτα τέτοιο δεν προβλέπεται για την Ελλάδα.


11. - Στη συμφωνία για το γερμανικό χρέος, προβλέπεται ρητώς ότι η
χώρα μπορεί να παράγει τοπικά προϊόντα που εισήγαγε προηγουμένως για να
επιτευχθεί ένα εμπορικό πλεόνασμα και για την ενίσχυση των τοπικών
παραγωγών της.

Αλλά η φιλοσοφία των συμφωνιών που επιβλήθηκαν στην Ελλάδα και οι
κανόνες της Ευρωπαϊκής Ένωσης απαγορεύουν στις ελληνικές αρχές να
βοηθήσουν, να επιδοτήσουν και να προστατεύσουν τους τοπικούς παραγωγούς
τους, είτε στη γεωργία, τη βιομχανία και τις υπηρεσίες, ενώπιον των
ανταγωνιστών τους των άλλων χωρών της ΕΕ (που είναι οι κύριοι εμπορικοί
εταίροι της Ελλάδας).






Θα μπορούσε κανείς να προσθέσει ότι η Γερμανία μετά τον Δεύτερο
Παγκόσμιο Πόλεμο, έλαβε δωρεές σε πολύ σημαντικό ποσοστό, μεταξύ άλλων,
όπως προαναφέρθηκε, στο πλαίσιο του Σχεδίου Μάρσαλ


Θα μπορούσε κανείς να προσθέσει ότι η Γερμανία μετά τον Δεύτερο
Παγκόσμιο Πόλεμο, έλαβε δωρεές σε πολύ σημαντικό ποσοστό, μεταξύ άλλων,
όπως προαναφέρθηκε, στο πλαίσιο του Σχεδίου Μάρσαλ.



Μπορεί κανείς να καταλάβει γιατί ο ηγέτης του ΣΥΡΙΖΑ, Αλέξης Τσίπρας,
αναφέρεται στη συμφωνία του Λονδίνου του 1953 όταν απευθύνεται στην
ευρωπαϊκή κοινή γνώμη. Η αδικία με την οποία αντιμετωπίζονται οι Έλληνες
(καθώς άλλοι λαοί των οποίων οι αρχές ακολουθούν τις συστάσεις της
Τρόικας) πρέπει να ευαισθητοποιήσει την συνείδηση ενός μεγάλου μέρους
της κοινής γνώμης.


Αλλά ας μην έχουμε αυταπάτες, η λόγοι που ώθησαν τις δυτικές δυνάμεις
να μεταχειριστούν την Δυτική Γερμανία όπως το έκαναν μετά τον Δεύτερο
Παγκόσμιο Πόλεμο δεν ισχύουν στην περίπτωση της Ελλάδας.


Για να δούμε μια πραγματική λύση στο δράμα του χρέους και της
λιτότητας, θα χρειαστούν ακόμη ισχυρές κοινωνικές κινητοποιήσεις στην
Ελλάδα και στην υπόλοιπη Ευρωπαϊκή Ένωση όπως και η ανάληψη της εξουσίας
από μια κυβέρνηση του λαού στην Αθήνα.


Θα χρειαστεί μια μονομερής πράξη ανυπακοής από τις αρχές της Αθήνας (με
υποστήριξη του  λαού), όπως την αναστολή της αποπληρωμής και την
κατάργιση των αντι-κοινωνικών μέτρων για να αναγκαστούν οι πιστωτές σε
σημαντικές παραχωρήσεις και να επιβληθεί επιτέλους η ακύρωση του
παράνομου χρέους. Η επίτευξη σε λαϊκή κλίμακα ενός λογιστικού ελέγχου
του ελληνικού χρέους από  τους πολίτες πρέπει να χρησιμοποιηθεί για να
προετοιμαστεί το έδαφος.





 

Προσεχώς:



Ελλάδα-Γερμανία: ποιος χρωστάει σε ποιον; (2)

Από το χρέος του Τρίτου Ράιχ στην σημερινή Ελλάδα


 

Σημειώσεις


|1| Les créances des banques privées sur la Grèce
passent grosso modo de 200 à 100 milliards d’euros. La dette publique
totale de la Grèce dépasse 360 milliards d’euros.

|2| Deutsche Auslandsschulden, 1951, p. 7 et suivantes, in Philipp Hersel, « El acuerdo de Londres de 1953 (III) », http://www.lainsigna.org/2003/enero...
|3| Texte intégral en français de l’Accord de Londres du 27 février 1953 :http://www.admin.ch/ch/f/rs/i9/0.94...
|4| 1 US dollar valait à l’époque 4,2 marks. La dette
de l’Allemagne occidentale après réduction (soit 14,5 milliards de
marks) équivalait donc à 3,45 milliards de dollars.

|5| Les créanciers refusent toujours d’inscrire ce
type de clause dans les contrats à l’égard des pays en développement ou
des pays comme la Grèce, le Portugal, l’Irlande, l’Europe centrale et
orientale…

|6| (Auslandsschulden, 1951, p. 64 et suivantes) in Philip Hersel, El acuerdo de Londres (IV), 8 de enero de 2003, http://www.lainsigna.org/2003/enero...
|7| Nonobstant, les autorités grecques pourraient
parfaitement invoquer l’état de nécessité et l’ordre public pour
suspendre le paiement de la dette et abroger les mesures antisociales
imposées par la Troïka.



* Ερίκ Τουσέν, λέκτορας στο Πανεπιστήμιο της Λιέγης,
Βέλγιο,  πρόεδρος της CADTM Βελγίου (Επιτροπή για την κατάργηση του
χρέους του Τρίτου Κόσμου, www.cadtm.org ) και μέλος του Επιστημονικού Συμβουλίου της ATTAC Γαλλίας. Έγραψε με τον Damien Millet: ΑΑΑ,  Audit Annulation Autre politique



Πηγή: contra-xreos.gr


Με υπουργό τον Καψή και εκπρόσωπο τον Πάγκαλο


Τρίτη 11 Μαρτίου 2014

Μισθό €450 για τους Δ.Υ. ζητεί η τρόικα

FOSPHOTOS / Panayiotis Tzamaros
Απελευθέρωση των απολύσεων, «φρένο» στις απεργίες, εξίσωση μισθού του νεοδιοριζόμενου στο Δημόσιο με τον κατώτατο της ΓΣΕΕ ζητούν επίμονα οι δανειστές
Ζητούν εξίσωση του κατώτατου μισθού στον δημόσιο τομέα με τα 586 ευρώ του ιδιωτικού, «ψαλιδίζουν» το μέρισμα που θέλει να επιστρέψει η κυβέρνηση, πιέζουν για πλήρη απελευθέρωση των ομαδικών απολύσεων στον ιδιωτικό τομέα και απορρίπτουν τις εναλλακτικές προτάσεις που υποβάλλει η κυβέρνηση για την εργαλειοθήκη του ΟΟΣΑ.
Συγκεκριμένα μείωση του μισθού του νεοδιοριζόμενου στο Δημόσιο στα επίπεδα του ιδιωτικού τομέα (δηλαδή, 586 ευρώ) και 2.000 απολύσεις το πρώτο τρίμηνο του 2015 είναι οι νέες απαιτήσεις της τρόικας. Όπως γράφει η real news το γεγονός έχει προκαλέσει έντονες αντιδράσεις ακόμη και από υπουργούς που υποστηρίζουν το μνημόνιο.
O σημερινός κατώτατος μισθός στο Δημόσιο για πρωτοδιοριζόμενο ΥΕ είναι 780 ευρώ μικτά (584 καθαρά) και τον ΔΕ 858 ευρώ μικτά (643 καθαρά). Με τη νέα πρόταση οι καθαρές αποδοχές υπολογίζεται ότι θα πέσουν στα 440 ευρώ!
Από την πλευρά της η κυβέρνησης φαίνεται ότι δέχεται η μείωση να είναι περί τα 100 ευρώ στις μικτές αποδοχές των νεοεισερχόμενων στο Δημόσιο με στόχο να δοθεί το «πλεόνασμα» στα στελέχη της Δημόσιας Διοίκησης, ώστε να μειωθεί το πολιτικό κόστος.
Παράλληλα οι εκπρόσωποι της τρόικας ζητούν συνολικά ακόμη 5.000 απολύσεις μέσα στο 2015, την ώρα που ακόμη δεν έχουν κλείσει ακόμη ούτε οι 4.000 απολύσεις του 2013, πόσω μάλλον οι 11.000 του 2015.

Επιπλέον από την πλευρά της τρόικας αναφύονται καινούργιες απαιτήσεις. Κορυφαίο στέλεχος του υπουργείου Οικονομικών, επιβεβαίωσε ότι οι επικεφαλής της τρόικας έθεσαν στο τραπέζι των συζητήσεων για τα εργασιακά, την απαίτηση να υπάρχει απόλυτη πλειοψηφία του συνόλου των εργαζομένων για την κήρυξη απεργιών, το πάγωμα των τριετιών από το 2017 (που σημαίνει κατώτατος μισθός... για πάντα) αλλά και το lock out.

Δευτέρα 10 Μαρτίου 2014

Facebook Translate Firefox Add-On

Facebook Translate Firefox Add-On

Οι νεκροί δεν συμμετέχουν στις δημοσκοπήσεις




Κατασκευάζουν την πραγματικότητα που τους βολεύει, για να κρύψουν ότι οι ευρωεκλογές είναι αναμέτρηση ζωής και θανάτου.



Όσοι διάβαζαν εφημερίδες και έβλεπαν τηλεόραση το Σαββατοκύριακο, ήταν σαν να βιώνουν δύο παράλληλες πραγματικότητες. Από τη μια οι απαιτήσεις της τρόικας, να μειωθεί κατά εκατό ευρώ ο εισαγωγικός μισθός στο Δημόσιο, να απολυθούν άλλες 2.000 υπάλληλοι, να εγκατασταθεί μόνιμος μηχανισμός διαθεσιμότητας, να απελευθερωθούν οι απολύσεις στον ιδιωτικό τομέα, να περιοριστεί το δικαίωμα της απεργίας, κι από την άλλη η φοβερή κοσμογονία στον χώρο της Κεντροαριστεράς, φουσκωμένα ποτάμια, ανθισμένες ελιές, τρίτοι πώλοι που κορφολογούν τις ελιές και ξεδιψάνε στα ποτάμια.
Κατασκευάζουν την πραγματικότητα που τους βολεύει, για να κρύψουν ότι οι ευρωεκλογές είναι αναμέτρηση ζωής και θανάτου. Ή θα δώσουν παράταση ζωής στην κυβέρνηση του Σαμαρά και του Βενιζέλου ή θα της κόψουν τον βίο με το μαχαίρι. Δεν υπάρχει χαλαρή ψήφος, δεν υπάρχει ελαφράδα. Κάθε φακελάκι που θα μπαίνει στην κάλπη θα πέφτει σαν βράχος επί δικαίους και αδίκους, το ίδιο και τα φακελάκια που δεν θα μπουν στην κάλπη, που θα πάνε για φραπέ ή για μπάνιο. Στις 25 Μαΐου θα ληφθούν αποφάσεις για το αν θα μειωθούν ή όχι κατά εκατό ευρώ οι μισθοί στο δημόσιο, για το αν θα απολυθούν άλλοι 2.000 άνθρωποι, για το αν θα απελευθερωθούν οι απολύσεις στον ιδιωτικό τομέα, για τον αν θα μπορούν να κάνουν απεργία οι εργαζόμενοι που δεν πληρώνονται. Κι αυτά είναι τα φανερά, πού να δείτε και τα κρυφά. Δεν είναι παίξε - γέλασε οι εκλογές, δεν είναι καλλιστεία, δεν είναι τηλεπαιχνίδι που σηκώνουμε το χεράκι μας και βαθμολογούμε τους επιτυχημένους . Η ψήφος μας θα μας ακολουθεί για χρόνια σαν σκιά.
Είναι ζήτημα ζωής και θανάτου οι εκλογές. Στην κυριολεξία. Διαβάζω στο κείμενο του Μανώλη Δρετάκη στην "Αυγή" της Κυριακής ότι στα δύο πρώτα χρόνια του Μνημονίου οι γεννήσεις στην Ελλάδα μειώθηκαν κατά 12,3%, μακράν το μεγαλύτερο ποσοστό στην Ευρωζώνη, και οι θάνατοι αυξήθηκαν κατά 10,5%, επίσης το μεγαλύτερο ποσοστό στην Ευρωζώνη. Δεν γεννάνε οι άνθρωποι στην Ελλάδα, φοβούνται να φέρουν στον κόσμο τα παιδιά τους. Πεθαίνουν οι άνθρωποι στην Ελλάδα, πεθαίνουν από τις ασθένειες της κρίσης -καρδιαγγειακά, καρκίνοι, αυτοκτονίες- σβήνουν μαζί με το θνήσκον σύστημα υγείας του Άδωνι.
Αυτά είναι ψιλά γράμματα για τα ποτάμια, τις ελιές και τους πώλους. Είναι λαϊκισμός να μιλάς για τον θάνατο στα χρόνια της χολέρας, είναι αντιπαραγωγικό και αντιευρωπαϊκό. Να μην κοιτάμε πίσω, να βαδίζουμε προς το μέλλον με το σακίδιο στον ώμο κι αν βρούμε κανένα πτώμα στο διάβα μας, να το κάνουμε διακριτικά στην άκρη με το αθλητικό παπουτσάκι μας και να συνεχίσουμε ακάθεκτοι.
Τι να πω, μπορεί να έχουν και δίκιο. Ποιος θα τους φέρει αντίρρηση, άλλωστε; Εκείνοι που δεν γεννήθηκαν ποτέ κι εκείνοι που πέθαναν πριν την ώρα τους δεν συμμετέχουν σε δημοσκοπήσεις.
- See more at: http://left.gr/news/oi-nekroi-den-symmetehoyn-stis-dimoskopiseis#sthash.aIyOi3oO.dpuf

Δικαιώματα ατόμων με αναπηρία ~ Γέφυρα Ζωής

Τι ισχύει γενικά

Πολλά άτομα που πάσχουν από χρόνιες ή και σπάνιες παθήσεις αναρωτιούνται αν λόγω της πάθησής τους μπορούν να έχουν κάποιες διευκολύνσεις. Σήμερα, το ελληνικό κράτος, στο πλαίσιο της Κοινωνικής Προστασίας των Ατόμων με Αναπηρία, έχει θεσπίσει ένα σύνολο νομοθετημάτων και κανονιστικών ρυθμίσεων με σκοπό την ανακούφιση των ομάδων του πληθυσμού που πάσχουν από κάποια σοβαρή και ανίατη ασθένεια. Οι τομείς στους οποίους το κράτος παρέχει διευκολύνσεις είναι:


1. Εκπαίδευση

2. Εργασία και η Απασχόληση
3. Υγεία, Κοινωνική Πρόνοια και Ασφάλιση
4. Μεταφορές και Επικοινωνίες


Παρακάτω παρατίθενται τα βήματα που πρέπει να ακολουθήσετε ανάλογα με το τι επιδιώκετε.


Ποια είναι τα πιο κοινά δικαιώματα


Πρώτα από όλα θα πρέπει να γνωρίζετε ποιο δικαίωμα θέλετε να αποκτήσετε και ανάλογα με αυτό να προχωρήσετε.


Τα κύρια δικαιώματα είναι τα ακόλουθα:


1. Έκπτωση 2.400,00 € στη φορολογική σας δήλωση (ανεξαρτήτως εισοδήματος).

2. Απόκτηση Δωρεάν Δελτίου Μετακίνησης ΑΜΕΑ (που σας δίνει τη δυνατότητα –εφόσον το εισόδημά σας δεν ξεπερνά το ποσό που ορίζεται με εγκύκλιο κάθε χρόνο- να μετακινήστε δωρεάν με όλα τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς της Αθήνας και να έχετε έκπτωση 50% σε όλα τα ΚΤΕΛ της Ελλάδας καθώς και όλα τα δρομολόγια του ΟΣΕ).
3. Επίδομα από την Πρόνοια (το οποίο δίνεται αν δεν εργάζεστε και αν έχετε εισοδήματα που δεν ξεπερνούν το ποσό του ορίζεται ανά διαστήματα από το αρμόδιο υπουργείο).
4. Δωρεάν Ιατροφαρμακευτική και Νοσοκομειακή Κάλυψη από την Πρόνοια (η οποία παρέχεται αν δεν εργάζεστε, αν έχετε εισοδήματα που δεν ξεπερνούν το ποσό του ορίζεται ανά διαστήματα από τον αρμόδιο υπουργείο και δεν καλύπτεστε από κάποιον άλλο Ασφαλιστικό Φορέα – π.χ. ΙΚΑ, ΟΑΕΕ κλπ).
5. Αναπηρική Σύνταξη (η οποία παρέχεται εφόσον έχετε τουλάχιστον 10 χρόνια ασφάλισης στο συγκεκριμένο Ασφαλιστικό Φορέα).
6. Παράταση της Ιατροφαρμακευτικής και Νοσοκομειακής Κάλυψης από το Ασφαλιστικό σας Ταμείο (σε περίπτωση που λήγει η ισχύς της).
7. Συμμετοχή σε διαγωνισμούς του ΑΣΕΠ για θέσεις στο Δημόσιο Τομέα που αφορούν ΑΜΕΑ.
8. Συμμετοχή σε επιδοτούμενα προγράμματα επιμόρφωσης του ΟΑΕΔ για ΑΜΕΑ.
9. Εύρεση επιδοτούμενης εργασίας στον Ιδιωτικό Τομέα μέσω ΟΑΕΔ για ΑΜΕΑ.
10. Απαλλαγή από την υποχρέωση Στράτευσης (Ι5) ύστερα από αίτηση στο αρμόδιο στρατολογικό γραφείο.
11. Είσοδος στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση χωρίς την υποχρέωση συμμετοχής στις Γενικές Εξετάσεις .

Πώς ξεκινάω


Για την κατοχύρωση οποιουδήποτε από τα παραπάνω δικαιώματα βασική προϋπόθεση είναι να χαρακτηριστείτε ως Άτομο Με Αναπηρία (ΑΜΕΑ) και ως εκ τούτου να σας αποδοθεί συγκεκριμένο ποσοστό αναπηρίας. Πολλές φορές οι άνθρωποι πιστεύουν ότι ΑΜΕΑ είναι τα άτομα που χρησιμοποιούν αναπηρικά αμαξίδια ή που είναι τυφλά ή που είναι κωφά ή που έχουν νοητική στέρηση. Η πραγματική έννοια της αναπηρίας περιλαμβάνει πάρα πολλούς ανθρώπους που έχουν κάποια ασθένεια που ενώ δεν είναι προφανής παρ’ όλα αυτά καθιστά τα άτομα αυτά ανίκανα να λειτουργήσουν φυσιολογικά.

Εφόσον λοιπόν έχετε αποφασίσει ποιο/ποια δικαίωμα/τα θέλετε να αποκτήσετε ακολουθείτε τα παρακάτω βήματα:

Δικαιώματα: 1. Έκπτωση 2.400,00 € στη φορολογική σας δήλωση (ανεξαρτήτως

εισοδήματος).
2. Απόκτηση Δωρεάν Δελτίου Μετακίνησης ΑΜΕΑ.
3. Επίδομα από την Πρόνοια.
4. Δωρεάν Ιατροφαρμακευτική και Νοσοκομειακή Κάλυψη από την
Πρόνοια.

Ποιος δίνει το Ποσοστό Αναπηρίας

Η Πρωτοβάθμια Υγειονομική Επιτροπή της Δ/νσης Πρόνοιας της Νομαρχίας στην οποία διαμένετε μόνιμα.


Ποιο είναι το ποσοστό αναπηρίας που μου κατοχυρώνει το δικαίωμά μου;

Πρέπει να σας δοθεί ποσοστό αναπηρίας από 67% και άνω.

Το ποσοστό αναπηρίας που θα πάρω ισχύει για πάντα;


Όχι. Η γνωμάτευση που θα σας δοθεί με το ποσοστό αναπηρίας μπορεί να έχει διάρκεια από μερικούς μήνες μέχρι και επ’ αόριστον. Όταν πλησιάζει η λήξη του χρόνου ισχύος της γνωμάτευσης πρέπει να εξεταστείτε εκ νέου από την Πρωτοβάθμια Υγειονομική Επιτροπή.


Θα μου δώσουν ποσοστό αναπηρίας πάνω από 67% ;


Το ποσοστό προσδιορίζεται για κάθε εξεταζόμενο ξεχωριστά κατά την κρίση της Επιτροπής που λαμβάνει υπόψη τις παραμέτρους της εκάστοτε περίπτωσης (π.χ. αν ο πάσχων έχει έξαρση ή ύφεση, πόσα χρόνια έχει τη νόσο, τι φάρμακα παίρνει, αν έχει κάνει χειρουργικές επεμβάσεις κλπ).


Τι κάνω αν κρίνω ότι δικαιούμαι το 67% και άνω αλλά η Επιτροπή δεν μου το δίνει;


Έχετε το δικαίωμα να υποβάλλεται ένσταση κατά της απόφασης της Επιτροπής και να περάστε από τη Δευτεροβάθμια Υγειονομική Επιτροπή σε νέα ημερομηνία που θα οριστεί. Σε περίπτωση που και η Δευτεροβάθμια Υγειονομική Επιτροπή δεν σας δώσει ποσοστό πάνω από το 67% δεν έχετε δικαίωμα να εξεταστείτε από την Πρωτοβάθμια Υγειονομική Επιτροπή για ένα εξάμηνο μετά την έκδοση της απόφασης της Δευτεροβάθμιας Επιτροπής. Μετά την πάροδο του εξαμήνου μπορείτε να υποβάλετε νέο αίτημα προς την Πρωτοβάθμια Υγειονομική Επιτροπή.


Ποια είναι τα βήματα για να εξεταστώ από την αρμόδια Πρωτοβάθμια Υγειονομική Επιτροπή;

Βήμα 1ο
Πρέπει να πάρετε από Δημόσιο Νοσοκομείο μία επίσημη βεβαίωση/γνωμάτευση από τον αρμόδιο γιατρό που σας παρακολουθεί στην οποία πρέπει να αναφέρει ποια είναι η πάθησή σας, πόσο καιρό την έχετε, τι φάρμακα παίρνετε και σε τι φάση (έξαρση ή ύφεση) βρίσκεται η νόσος. Στα πιο πολλά νοσοκομεία η βεβαίωση δίνεται κατόπιν αίτησης και εφόσον έχετε κανονίσει ραντεβού στα εξωτερικά ιατρεία με τον θεράποντα γιατρό σας.

Προσοχή: Οι Πρωτοβάθμιες Υγειονομικές Επιτροπές δεν δέχονται βεβαιώσεις από ιδιώτες γιατρούς και ιδιωτικά νοσηλευτικά ιδρύματα.


Βήμα 2ο

Επικοινωνήστε με τη Δ/νση Πρόνοιας της Νομαρχίας όπου διαμένετε μόνιμα κάτοικοι και ζητήστε να σας δώσουν τη διεύθυνση της Πρωτοβάθμιας Υγειονομικής Επιτροπής ώστε να πάτε εκεί για να καταθέσετε την αίτησή σας. Στην Αττική υπάρχουν 4 Νομαρχίες, η Νομαρχία Αθηνών (που έχει 4 Δ/νσεις Πρόνοιας λόγω του μεγέθους της), η Νομαρχία Πειραιά, η Νομαρχία Ανατολικής Αττικής και η Νομαρχία Δυτικής Αττικής.

Βήμα 3ο

Επικοινωνήστε με τη Γραμματεία της Πρωτοβάθμιας Υγειονομικής Επιτροπής που ανήκετε για να μάθετε τις ώρες λειτουργίας της και τι άλλα δικαιολογητικά πρέπει να προσκομίσετε μαζί με την ιατρική βεβαίωση ώστε να κάνετε την αίτηση. Συνήθως ζητείται ένας λ/σμος ΔΕΗ, ΟΤΕ, ΕΥΔΑΠ ή κινητής τηλεφωνίας για να αποδείξει πού μένετε. Επίσης μπορεί να σας ζητηθούν δύο πρόσφατες φωτογραφίες σας. Στην αίτηση που θα υποβάλετε ΠΡΕΠΕΙ να δηλώσετε για ποιο λόγο ζητάτε να εξεταστείτε από την Επιτροπή. Συγκεκριμένα πρέπει να αναφέρετε ποιο από τα δικαιώματα 1 έως και 4 θέλετε να ασκήσετε εφόσον σας αποδοθεί το ποσοστό αναπηρίας που απαιτείται.


Βήμα 4ο

Την ημέρα που έχει οριστεί για να εξεταστείτε από την Πρωτοβάθμια Υγειονομική Επιτροπή πάρτε μαζί σας τα αποτελέσματα των πιο πρόσφατων εξετάσεών σας καθώς και το βιβλιάριο υγείας σας. Όταν ολοκληρωθεί η εξέταση ένα από τα μέλη της Επιτροπής θα σας πει πότε να περάσετε για να πάρετε τη γνωμάτευσή της.

Βήμα 5ο

Αφού παραλάβετε τη γνωμάτευση της Πρωτοβάθμιας Υγειονομικής Επιτροπής και εφόσον σας έχει αποδοθεί ποσοστό αναπηρίας 67% και άνω μπορείτε να προχωρήσετε στις διαδικασίες που απαιτούνται για την εφαρμογή των δικαιώματα 1 έως και 4.

Πώς εφαρμόζονται τα δικαιώματα 1 έως και 4


1. Έκπτωση 2.400,00 € στη φορολογική σας δήλωση (ανεξαρτήτως εισοδήματος).


Προσκομίστε ένα ακριβές φωτοαντίγραφο της γνωμάτευσης του ποσοστού αναπηρίας σας στη ΔΟΥ που υπάγεστε όταν έρθει η ώρα για να καταθέσετε τη φορολογική σας δήλωση. Το βιβλιαράκι οδηγιών που θα βρείτε στο φάκελο που θα σας αποσταλεί με τις δηλώσει της εφορίας εξηγεί πού ακριβώς πρέπει να δηλώσετε την αναπηρία σας ώστε να σας γίνει η έκπτωση των 2.400 € από το εισόδημά σας. Η συγκεκριμένη απαλλαγή αφορά και γονείς που έχουν ως προστατευόμενο μέλος τους παιδί που του έχει αποδοθεί ποσοστό αναπηρίας 67% και άνω.


2. Απόκτηση Δωρεάν Δελτίου Μετακίνησης ΑΜΕΑ


Κάθε χρόνο το Δελτίο Μετακίνησης ΑΜΕΑ δίνεται στους δικαιούχους από τις Δ/νσεις Πρόνοιας των Νομαρχιών (ή σε κάποιες περιπτώσεις και από τα ΚΕΠ). Απευθυνθείτε σε αυτά για να σας πουν πότε γίνεται η διανομή και τι άλλα δικαιολογητικά πρέπει να προσκομίσετε (εκτός της γνωμάτευσης του ποσοστού αναπηρίας) ώστε να το πάρετε. Πρέπει να έχετε υπόψη σας πως αν το ετήσιο εισόδημά σας ξεπερνά το όριο που τίθεται κάθε έτος από το αρμόδιο υπουργείο ΔΕΝ δικαιούστε το Δελτίο Μετακίνησης ΑΜΕΑ.


3. Επίδομα από την Πρόνοια και 4. Δωρεάν Ιατροφαρμακευτική και Νοσοκομειακή Κάλυψη από την Πρόνοια


Απευθυνθείτε στο Δ/σνη Πρόνοιας ή στη γραμματεία της Πρωτοβάθμιας Υγειονομικής Επιτροπής της Νομαρχίας όπου διαμένετε και ρωτήστε ποια είναι η διαδικασία που πρέπει να ακολουθήσετε για να πάρετε το Προνοιακό Επίδομα και να έχετε δωρεάν ιατροφαρμακευτική περίθαλψη δεδομένου ότι σας έχει αποδοθεί ποσοστό αναπηρίας 67% και άνω. Πρέπει να έχετε υπόψη σας πως αν καλύπτεστε ιατροφαρμακευτικά από κάποιο Ασφαλιστικό Φορέα και το εισόδημά σας ξεπερνά το όριο που τίθεται κάθε έτος από το αρμόδιο υπουργείο ΔΕΝ δικαιούστε κανένα από τα παραπάνω.


Δικαίωμα: 5. Αναπηρική Σύνταξη


Ποιος δίνει το Ποσοστό Αναπηρίας;


Η Πρωτοβάθμια Υγειονομική Επιτροπή του Καταστήματος του Ασφαλιστικού σας Φορέα (π.χ. ΙΚΑ, ΟΑΕΕ κλπ) της περιοχής όπου διαμένετε μόνιμα.



Ποιο είναι το ποσοστό αναπηρίας που μου κατοχυρώνει το δικαίωμά μου;


Το ποσοστό αναπηρίας για την κατοχύρωση δικαιώματος σύνταξης αναπηρίας εξαρτάται από τον ασφαλιστικό οργανισμό στον οποίο είστε ασφαλισμένοι καθώς και από τα χρόνια που είστε ασφαλισμένοι σε αυτόν. Για περισσότερες πληροφορίες απευθυνθείτε στα γραφεία του ασφαλιστικού σας τομέα ή επισκεφθείτε την ιστοσελίδα του. Για το ΙΚΑ η ιστοσελίδα είναιhttp://www.ika.gr/ , για τον ΟΑΕΕ είναι http://www.tebe.gr/ και για το ΝΑΤ είναι http://www.nat.gr/ .


Το ποσοστό αναπηρίας που θα πάρω ισχύει για πάντα;

Όχι. Η γνωμάτευση που θα σας δοθεί με το ποσοστό αναπηρίας μπορεί να έχει διάρκεια από μερικούς μήνες μέχρι και επ’ αόριστον. Όταν πλησιάζει η λήξη του χρόνου ισχύος της γνωμάτευσης πρέπει να εξεταστείτε εκ νέου από την Πρωτοβάθμια Υγειονομική Επιτροπή.

Θα μου δώσουν το ποσοστό αναπηρίας που απαιτείται;


Το ποσοστό προσδιορίζεται για κάθε εξεταζόμενο ξεχωριστά κατά την κρίση της Επιτροπής που λαμβάνει υπόψη τις παραμέτρους της εκάστοτε περίπτωσης (πχ αν ο πάσχων έχει έξαρση ή ύφεση, πόσα χρόνια έχει τη νόσο, τι φάρμακα παίρνει, αν έχει κάνει χειρουργικές επεμβάσεις κλπ).


Τι κάνω αν κρίνω ότι η Επιτροπή δεν μου το έδωσε το σωστό ποσοστό αναπηρίας;

Έχετε το δικαίωμα να υποβάλετε ένσταση κατά της απόφασης της Επιτροπής και να περάστε από τη Δευτεροβάθμια Υγειονομική Επιτροπή σε νέο χρόνο που θα οριστεί. Σε περίπτωση που και η Δευτεροβάθμια Υγειονομική Επιτροπή δεν σας δώσει και πάλι το ποσοστό που απαιτείται για έκδοση σύνταξης αναπηρίας δεν έχετε δικαίωμα να εξεταστείτε από την Πρωτοβάθμια Υγειονομική Επιτροπή για ένα εξάμηνο μετά την έκδοση της απόφασης της Δευτεροβάθμιας Επιτροπής. Μετά την πάροδο του εξαμήνου μπορείτε να υποβάλετε νέο αίτημα προς την Πρωτοβάθμια Υγειονομική Επιτροπή.

Ποια είναι τα βήματα για να εξεταστώ από την αρμόδια Πρωτοβάθμια Υγειονομική Επιτροπή;

Η διαδικασία είναι παρόμοια με αυτήν για τα δικαιώματα 1 έως και 4. Για να πληροφορηθείτε ακριβώς τη διαδικασία, ποια δικαιολογητικά θα πρέπει να καταθέσετε και πού, απευθυνθείτε στα γραφεία του Ασφαλιστικού σας Φορέα ή επισκεφθείτε την ιστοσελίδα του. Για το ΙΚΑ η ιστοσελίδα είναι http://www.ika.gr/ , για τον ΟΑΕΕ είναι http://www.tebe.gr/ και για το ΝΑΤ είναιhttp://www.nat.gr/

Δικαίωμα: 6. Παράταση της Ιατροφαρμακευτικής και Νοσοκομειακής Κάλυψης από το

Ασφαλιστικό σας Ταμείο

Η ύπαρξη χρόνιας πάθησης που συνεπάγεται στη συνεχή χρήση φαρμάκων σας δίνει το δικαίωμα να παρατείνετε την ιατροφαρμακευτική σας περίθαλψη από τον Ασφαλιστικό Οργανισμό στον οποίο υπάγεστε ακόμα και αν λήξει η περίοδος κάλυψής σας. Για να πληροφορηθείτε ακριβώς τη διαδικασία, ποια δικαιολογητικά θα πρέπει να καταθέσετε και πού, απευθυνθείτε στα γραφεία του Ασφαλιστικού σας Φορέα ή επισκεφθείτε την ιστοσελίδα του. Για το ΙΚΑ η ιστοσελίδα είναιhttp://www.ika.gr/ , για τον ΟΑΕΕ είναι http://www.tebe.gr/ και για το ΝΑΤ είναι http://www.nat.gr/


Δικαιώματα:
7. Συμμετοχή σε διαγωνισμούς του ΑΣΕΠ για θέσεις στο Δημόσιο Τομέα
που αφορούν ΑΜΕΑ.
8. Συμμετοχή σε επιδοτούμενα προγράμματα επιμόρφωσης του ΟΑΕΔ για ΑΜΕΑ.
9. Εύρεση επιδοτούμενης εργασίας στον Ιδιωτικό Τομέα μέσω ΟΑΕΔ για ΑΜΕΑ.

Για να μπορείτε να ασκήσετε τα παραπάνω δικαιώματα πρέπει να έχετε ποσοστό αναπηρίας 50% και άνω που να σας έχει αποδοθεί από την Πρωτοβάθμια Υγειονομική Επιτροπή του ΙΚΑ της περιοχής (δείτε Δικαίωμα 5). Εφόσον, σας απονεμηθεί το συγκεκριμένο ποσοστό και με την προϋπόθεση να είστε άνεργος πρέπει να εγγραφείτε στα Μητρώα Ανέργων ΑΜΕΑ του ΟΑΕΔ της περιοχής σας. Μετά την εγγραφή σας ως άνεργος ΑΜΕΑ μπορείτε να ασκήσετε τα δικαιώματα 7 , 8 και 9 ανάλογα με την προσωπική σας προτίμηση. Το γραφείο του ΟΑΕΔ της περιοχής σας μπορεί να σας δώσει όλες τις πληροφορίες που χρειάζεστε για να αξιοποιήσετε τις υπηρεσίες του.


Δικαίωμα: 10. Απαλλαγή από την υποχρέωση Στράτευσης (Ι5) ύστερα από αίτηση στο

αρμόδιο στρατολογικό γραφείο.

Ποιος αποφαίνεται για σωματική ικανότητα των στρατευσίμων;


Οι Υγειονομικές Επιτροπές και τα Ειδικά Στρατολογικά Συμβούλια των Ενόπλων Δυνάμεων αποφασίζουν για τη σωματική ικανότητα των στρατευσίμων.


Ποια είναι τα βήματα για να εξεταστώ από την αρμόδια Υγειονομική Επιτροπή των Ενόπλων Δυνάμεων;

Όταν πρέπει να παρουσιαστείτε στο Γραφείο Στρατολογίας που υπάγεστε θα πρέπει μαζί με τα έγγραφα που θα προσκομίσετε να καταθέσετε και γνωμάτευση από τον θεράποντα γιατρό σας, στην οποία θα αναφέρεται το ιατρικό ιστορικό σας. Το Γραφείο Στρατολογίας θα φροντίσει για την εξέτασή σας από αρμόδια Υγειονομική Επιτροπή και θα σας ενημερώσει για την ημερομηνία και τον τόπο που θα λάβει χώρα. Για περισσότερες πληροφορίες απευθυνθείτε στο Γραφείο Στρατολογίας που υπάγεστε.

Δευτέρα 10 Μαρτίου 2014

Τσίπρας από Δουβλίνο: Ή με την τρόικα που γεννά δυστυχία ή με τη νέα Ευρώπη των λαών





Παρακολουθήστε σε ζωντανή μετάδοση τις διεργασίες του συνεδρίου
«Στις 25 Μάη το δίλημμα είναι αν θα συνεχίσουμε με την τρόικα στην Ελλάδα, την Ιρλανδία, την Πορτογαλία, στην Κύπρο, αλλά ενδεχομένως και σε όλες τις άλλες χώρες της Ευρώπης όπου στην πραγματικότητα η λιτότητα είναι κοινό project για όλη την Ευρώπη ή αν θα τους στείλουμε από εκεί που ήρθαν. Αν θα τους γυρίσουμε πίσω. Αν θα διεκδικήσουμε να ζήσουμε χωρίς τις δικές τους συνταγές της αποτυχίας, αν θα οικοδομήσουμε μια νέα Ευρώπη, την Ευρώπη των λαών», δήλωσε ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ  και υποψήφιος για την προεδρία της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Αλέξης Τσίπρας, από το Δουβλίνο.
Όπως σημείωσε, «σε όποια χώρα της Ευρώπης πάτησε το πόδι της η τρόικα γέννησε κοινωνική δυστυχία, φτώχεια, ανεργία, μαζική μετανάστευση των νέων ανθρώπων. Σε όλες αυτές τις χώρες, τώρα προσπαθούν να δημιουργήσουν οι κυβερνήσεις, που εφήρμοσαν αυτή την πολιτική και προσέφεραν τόσο πόνο στους πολίτες τους, την ψεύτικη εικόνα ότι η τρόικα πέτυχε. Την ψεύτικη εικόνα ότι το μνημόνιο της λιτότητας, τα μνημόνια της λιτότητας ήταν η λύση».

Ο Αλ. Τσίπρας υπογράμμισε ότι «οι λαοί, όμως, δεν θα τους πιστέψουν, διότι έζησαν και ζουν μια τραγωδία. Έζησαν και ζουν την κοινωνική δυστυχία της λιτότητας. Έχουν μια σημαντική ευκαιρία. Στις ευρωεκλογές να καταψηφίσουν τις πολιτικές και τα κόμματα που έφεραν την τρόικα και εφαρμόζουν τα μνημόνια».